torsdag den 18. september 2014

Weekenden + mandag og tirsdag


OXXO!!! Det er en meget omtalt kiosk mellem Mariana og jeg, da der max er 5 munutter til den næste, hele Mexico er fyldt med OXXO butikker, vi har meget med at sige "OXXO!" hver gang vi køre forbi en, og denne dag var min første gang jeg besøgte OXXO og købte lidt sødt til ganen. 



Det er meget normalt at have et hus hvor man bor i, og så har man et andet hus med mere grøndt areal eller en form for en gård. Som er noget man ofte besøger i weekenderne, og samles med familien og venner. Her på billedet er Mariana og jeg med en udvekslingsstudent fra Italien og hendes værtsfamilie, som er min 2 værtsfamilie ud af 3, ude i deres form af et "sommerhus" hyggede og overnattede vi sammen med deres venner, som de deler huset med. 



Så det putte tid, det havde dog sine udfordringer da aftenen havde udviklet sig til en fest, som jeg efterhånden kender mexicaneren, ufattelig fest glade. 



Om mandagen var vi taget ud til min families gård/farm, hvor mine værtsbedsteforældre og mine værtsforældres venner også kom, her på billede er vi i færd med at spille domino, og det er jeg sammen med Mariana, min værtsbedstefar (far til min værtsmor) og min ældste værtssøsteres kæreste, Alonso. 



Det der passer mig mindre godt er alle de skønne insekter, så som de 100 forskellige grusomme edderkopper, min værtsfamilie har også fundet ud af hvor levende jeg går, når jeg får øje på en edderkop, så det har de det selvfølelig meget sjov med og især Mariana siger ofte "bare vent til at du finder den i din seng" ...



Her er der endnu et lækkert eksempel på friluftslivet ... Det var nemlig lige en fugl som fandt det intersant at klatte i mit hår, min værtsfamilie var nu meget positive da Mariana og jeg kom grinende tilbage, da de blot sagde "det bringer lykke", jeg syntes dog personligt at det var mere klamt end lykkebringende! Haha


Der foregår altid en masse forskellige aktiviter, denne dag havde en af mine værtsfars venner medbragt den vildeste luftpistol. Og som min værtsfar selv sagde, "Rotary har ingen regler lavet om at man ikke må skyde", da han hele tiden føler han sætter alle mulige regler for mig. Men bond-pigen fik frit løb, jeg ramte dog kun 2 ud af 5. 



Her er lige et lille familiebillede sammen med familiens venner. Det er dog ikke så tydeligt, men de fleste denne dag var iført farverne på det mexicanske flag eller noget traditionelt mexicansktøj. Og farverne på det mexicanske flag symboliserer denne dag, den grønnefarve står for friheden, den hvide farve for piece (fred) og den røde farve står for blodet fra soldaterne. 




Efter en dag på familiens gård/farm, skulle vi samles med hele familie Roel, for at fejre oversæt fra spansk uafhængigheden fra det spanske kolonistyre, som var den 15 september 1810, og en stor mexicansk fest, med alle de traditionelle mexicanske specialiteter. På billedet til højre ser I landets præsident Enrique Pena Nieto og hans kone Angélica Rivera Hurtado. som siger noget og så siger man højt i kor "viva Mexico" omkring 7 gange. 


Den sidste fridag var mere stille og rolig, vi var dog lige i supermarkedet, overvej lige et udvalg af chili !! Det er altid smag på maden skal jeg hilse og fortælle ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar