lørdag den 27. september 2014

Rotary weekend i San Miguel



Distrikt 4160 14/15



Ramona, en udvekslingsstudent fra Tyskland, havde hele ugen overnattet hos min værtsfamilie. Da hendes egen værtsfamilie var taget til USA, og Ramona kunne ikke tage med dem, da alle udvekslingsstudenter SKAL deltage i distriktsweekenderne hvert andet måned. 



Aftenen inden turen gik til San Miguel med alle de andre udvekslingsstudenter, så vi en gyser film, det endte med at Mariana og jeg overnattede i min seng sammen, da vi fra min seng kan se hvis der kommer nogle ind af døren... så som nogle spøgelser, uhyre eller ligenede. Og så var vi godt beskyttet med et kors på sengekanten. 



Her blev det min tur til at præsentere mig selv på spansk over for 128 andre udvekslingsstudenter og en alle Rotary medlemmerne i mit distrikt, I kan lige tro at mit hjerte bankede! Men jeg fik stor ros, på tros af at jeg var meget usikker på min udtale. 


Der ventede mig sådan en god overraskelse, da bussen holdte for at samle flere udvekslingsstudenter op, så var der andre danskere !!! Det var lige som om mit hjem kom ind i bussen i disse sekunder, så jeg fløj op af sædet og om halsen på disse dejlige danske udvekslingsstudenter. Men der ventede mig en stor overraskelse, mod ALLE mine forventninger så kunne jeg slet ikke finde ud af at tale dansk. Jeg kunne ikke finde ordene på dansk, så det var en stor blandning af dansk og engelsk der kom ud af min mund, bare hvis en af de andre udvekslingsstudenter snakkede til mig på dansk så svarede jeg helt automatisk på engelsk. Det kom virkelig bag på mig, da jeg intet problem har når jeg snakker over skype med nogle derhjemme, men når jeg står i midt i mine "engelsk talende omgivelser", så kan jeg slet ikke skille det ad. 


Ja, jeg er i poolen med tøj på ! Der var nemlig en flok "søde" drenge som syntes jeg skulle i poolen sammen med de andre også selvom jeg ikke var iført badetøj. Her på billedet ser I alle udvekslingsstudenterne i Leon som også var kommet i poolen.


Her er en af mine virkelig gode veninder i blandt udvekslingsstudenterne, hun hedder Leonie og hun er fra Tyskland og bor heldigvis meget nord i Tyskland. 


Her på billedet ser i til venstre Katja fra Denmark og til højre ser i Angela hun bor i Leon og hun var udvekslingsstudent i Thailand for to år siden, Angela er en af mine mexicanske venner og vi har en lille taco date en af de kommende dage. Hun bor i samme koloni som min 3 værtsfamilie, så der bliver rig mulighed for at se hinanden mere senere i dette år. 


Her sidder vi i San Miguel by om aftenen og nyder et stykke pizza, drengene på billedet er Emil fra Danmark. Emil og jeg havde det meget sjovt med at lære Angela at sige noget på danske, hun troede at hun lærte at sige "hvordan har du det?" men i stedet for lærte vi hende at sige "har du mit undertøj?" Vi fik hende så til at spørge Niels som også er en udvekslingsstudent fra Danmark, I forstår slet ikke hvor sjovt det var !! 



Som Mexico er kendt for så er der fyldt med mariachi, og her fik Ramona og jeg lige et billede med dem, foran San Miguels meget berømte kirke. 










Ingen kommentarer:

Send en kommentar