mandag den 4. august 2014

Værtsfamilie, counsellor, blazer, pins og visum



Jeg rejser her den 12 August kl. 16.50 til Mexico, jeg skal mødes med de andre 15 udvekslingsstudenter, som også skal til Mexico, i Karup lufthavn, som selvfølgelig er mit rejseteam. Vi har en rejseguide, ved navn Thomas, som skal følge og guide os hele vejen frem. Vi skal flyve fra Karup til Munich, derefter fra Munich til Mexico city. Når vi når frem til Mexico city, skal jeg selv på et andet fly mod Leon, lufthavnen Baijo, hvor min værtfamilie vil stå og tage imod mig.





Jeg skal bo i staten Guanajuato, i byen Leon. Det ligger ca. 400 km nord for Mexico city, jeg skal bo i Leon i gennem hele mit udvekslingsår, dog ved forskellige familier, jeg ved endnu ikke hvor mange forskellig værtsfamilier jeg skal bo ved, men det bliver mellem 2-4. 




Marianaa 17 år, Marla 16 år, Paco værtfar, Sara værtmor og Sara 18 år

Jeg vil lige starte med at sige, det er ikke en skrivefejl at både min værtssøster og mor begge hedder Sara, det var for mig også meget svært at forstå i starten. Jeg skal ikke udtale mig om, om det er meget naturlig i Mexico, ellers hvad årsagen er. 
Jeg har haft kontakt med min første værtsfamilie siden jeg den 6/2-14, hvor min værtsøster Marla kontaktede mig på min mail. Marla rejser selv på udveksling til Frankring d. 5 august, så jeg kommer ikke til at bo med hende i løbet af mit udvekslingsår. 
Marla og jeg har snakket og skrevet dagligt, og i den forbindelse var hun meget opsat på, at vi skulle nå at møde hinanden. Så hun skrev pludselig en dag, om jeg havde lyst til at rejse før tid, for at tage med dem på ferie i Mexico, det ville ca. have været omkring den 12 juli i stedet for, men eftersom jeg blot sluttede omkring 14 dage forinden på efterskole, syntes jeg virkelig det ville blive for hårdt. Det var Marla selvfølgelig ked af at høre, da hun meget ønskede at vi kunne nå at møde hinanden. Så jeg har lovet at komme tilbage, så jeg kan møde hende og komme tilbage, til at det jeg skal ned og opleve. 



På billedet her ser I min counsellor, Francisco Vinicio Plata Olgui. Jeg kender endnu ikke så meget til Francisco, udover min værtfar, Paco, sagde " he´s very nice". Men han udtrykker i hvert eneste mail, at han virkelig ser meget frem til møde mig ,og at jeg skal have en rigtig god rejse derned, og ikke mindst, at jeg trygt kan kontakte ham, hvis der skulle være noget. En personligting ved jeg dog om Francisco, han samler på tallerkner fra alle de udvekslingsstudenter han har været counsellor for, så jeg regner med at tage en Royal Copenhagen tallerken med til ham, så bliver det heller ikke mere dansk !! 
Han har også snakket om, at med det samme jeg har fået pakket ud, vil han meget gerne tage mig med til et virkelig flot sted, hvor de skulle have rigtig godt mad, så det lover allerede godt! 


                 





Rotary, som er dem jeg rejser med, de har en slags for uniform. Det består af en polo t-shirt og en blazer, hvor det er hensigten at vi skal have den på til rotarymøder i vores værtsklub og andre rotary relaterede angermenter. Og så bytter man det vi kalder pins, som er det I kan se et billede af. Hvor det er meningen at jeg skal bytte mine pins med andre udvekslingsstudenter, og komme dem på min rotary blazer, som en form for minde fra alle udvekslingsstudenter rundt om i hele verden. 




Jeg modtog den 25 Juli min GF (guarantee form), det er de samlede papir der skal til for at søge visum, som bekræfter min tilladelse i Mexico. Jeg begyndte efterfølgende at søge, det viser sig så, at der mangler et papir fra min skole i Mexico, det stopper lige nu hele processen og derfor har jeg endnu intet visum, og som det ser ud nu, kommer jeg ikke afsted den 12 august. Jeg har så selv på egen hånd kontaktet min værtfar, som kæmper med at jeg få det manglende skolepapir. Så de sidste dage har være en daglig kamp for mit visum med ambassaden. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar