torsdag den 14. august 2014

Afsked, flyrejsen og ankomsten

                                      
Jeg starede dagen den 11 august ud med, at tage på mexicanske ambassade for at få mit visum, da jeg fik en tid i sidste sekund. Jeg var på ambassaden 9.30 og kom først ud, et sted i mellem 11 og 12, da jeg bestemt ikke var den eneste, som havde problemer med papirende eller ville søge opholdstilladelse i Mexico. Jeg havde en lidt sjov episode på ambassaden, jeg skulle ind til en mand på ambassaden, for at få taget et billede og taget fingeraftryk, han bedte mig igen og igen og igen om komme min pegefinger på rødeskanner, først den venstre så en højre, så den venstre og så den højre igen, det tror jeg vi gjorde om og om igen omkring 5 gange. Hvor han så pludselig siger, efter at der har været flere henne for også at prøve, så siger han "dine fingere er identiske" så jeg må komme min pegefinger og ringefinger på. Virkelig mærkelig !! Der efter fortsatte dagen på strøget, men uden køb, da kufferten var mere end fuld, ups ! 




Jeg nød den sidste dag i Danmark med at tage i tivoli med familien, da jeg hele tiden har sagt, at jeg ville på ingen omstændigheder sidde på et hotelværelse og være triste over, at det ville være den sidste aften vi havde sammen inden jeg rejste. Og findes der lige en bedre måde end at tage i tivoli og grine med sug i maven den sidste aften? nej ! haha, det var sådan en hyggelig sidste dag med familien



                                      








Så blive det tid til at tage afsked med hele familien, som havde taget med mig hele vejen til København, for at kunne sige farvel i Kastrup lufthavn. Jeg havde forestillet mig den helt store tudetur, og at jeg ikke ville kunne gå fra dem, da jeg er så stort et tryghedmenneske. Men jeg var nok bare alt for spændt og glad for at skulle afsted, til overhovedet kunne græde. Jeg må indrømme, at da jeg vinker til familien fra trappen nok 10'ene gang får jeg en klump i halsen, men tror endnu ikke rigtig, at det er gået op for mig. 






Flyveturen fra København til München var på en time og 35 minutter, hvor sad med disse to skønne piger, som også begge skal til Mexico. Som I også kan se på billedet har Laura, pigen med det lyse hår, hun vil holde i hånd under start og landing, da det er der hvor uheld og sådan kan ske. Så der gik rigtig tøse hygge over det. 



I München nød jeg sammen med Anne Sofie, Mie og Natasja et rigtig lækkert tysk måltid med wienerschnitzel og det hele.





Videre i flyet mod Mexico city sad jeg sammen med Sofie, Sebastian og Laura. Flyveturen var på 13 timer, det lyder umildbart som forfærdelig lang tid, men som jeg sagde, da jeg gik ud af flyet "flyveturen var som en drøm" da jeg max var vågen 4 timer, og det passer ca. med de gange vi spiste og den ene film jeg så. Så det var ikke det værste jeg har prøvet! 



Og endelig blev det tid til at tage med flyet mod Leon, jeg var så heldig ikke at skulle tage den sidste rejse alene, da disse to drenge også skal bo i den samme stat som mig. 




Da jeg ankommer til Leon lufthavn og jeg havde fået hentet min kuffert, står hele familien Röel, min counsellor og en pige fra roarty clubben, Fer, for at tage i mod mig. Jeg finder så ud af, at det kun er mine søstre, som kan tale engelsk, så lige nu kan jeg ikke rigtig kommunikere med min værtsmor og værtsfar. Men de er virkelig kærlige og er gode til at ligge en arm om mig. Min værtsmor havde så i dagens anledning lært at sige "one week" haha, hun gør nemlig alt for at lære mig spansk. Hun har også lært at sige "are you okay?" da hun bekymre sig meget for mig og vil hjælpe mig med ALT, og hvis hun har et spørgmål eller vil sige noget, fægter hun med armene. hun vinger også til mig hver gang hun går forbi døren ind til mit og Marianaas værelse.


 Lige som jeg ankom var min værtssøster, Marianaa og Fer, helt klar til at hjælpe mig med at pakke ud, så jeg hurtigst muligt kunne føle mig tilpas.





Jeg vidste dog ikke, at jeg skulle dele værelse med min værtsøster Marianaa, men det passer mig rigtig fint, for der er et eller andet efterskole agtigt over det. Og så er hun simpelthen så sød, jeg var faldet i søvn ved 17 onsdag som jeg ankom, og da jeg var så træt sov jeg helt indtil næste morgen. Da jeg vågnede havde hun taget et gals vand med op til mig, da hun var bekymret for at jeg var ved at blive syg. SÅ sødt !




Jeg besøgte i dag, torsdag, min skole Tecnológico de Monterrey. Hvor jeg fik mit skoleskema og aftalte med skoleinspektøren, at jeg ville starte på mandag. Jeg har en rimelig overskuelig skoleskema, dansk tid ville jeg gå i skole fra 15.30 til 20.00 cirka, de dage hvor der ikke er sport. 
På vej til mit skolebesøg siger min værtssøster Marianaa, at fra i dag af vil vi snakke mere spansk, hvilket selvfølelig er helt fint, da jeg ønsker hurtigst muligt kan være med i samtalen ved maden og selvfølelig at kunne kommunikere med min værtmor og far. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar