torsdag den 6. november 2014

Du skønneste dage i Mexico


Her er jeg med min værtsøster, Mariana og hendes veninde Fadime i en nærliggende by til værtsfamiliens gård. 


I supermarkedet kom vi lige forbi alt udklædningtøjet til halloween, billedet har en lidt længere og sjovere historie, I starten havde jeg store problemer med at udtale min værtsøsters navn rigtig, da jeg havde en tendens til at kalde hende en gris, på spansk. Og grunden til jeg at jeg står med en hønemaske er, at en dag da vi var i biografen siger min værtsfar lige pludeselig, helt ud af det blå “Line høne”, det skal siges at det rimer på spansk.


Dette er en dejlig lørdag med familien i Guanajatro. 


Mit lange “blonde” hår og blå øjne skriger at jeg ikke er fra Mexico, så jeg blev inviteret med ind i køkkenet, hvor jeg lavede min første tortilla. 


På vores lille udflugt besøgt vi en form for et museeum som fortalte som dengang der havde været en mindeudgravning, men min værtsfar tog det ikke så seriøst, så vi gik rundt på udstillingen og tog fjollede billeder, men vores guide var heldigvis med på lidt sjov.  


Sig hej til min værtsmormor !


Her er et billede fra vores optog i den internationale weekend.



Tid til dagens gode gerning, vi nemlig her på billedet ved at opdale en masse tøj folk har duneret til de fattig.



En hyggedag med vennerne med pizza, musik og højt humør. 


Dette er Michelle, vi var lige en tur ved frisøren og få ordnet håret og neglene til hendes store fødselsdagsfest. Så skøn, og hun snakker meget om, at hun vil komme og besøge mig i DK, så bare vent I vil elske hende. 


Jeg har jo nævnt at Mexico har gjort mig lidt feminin, så her fik Dani og jeg lave géle negle.  


Så blev det fest tid ! 


Man skal ikke tage fejl af hvad rigtige venner er, jeg har altid været en del af “drengene” da jeg nok lidt er en drenge-pige, ikke fordi at de behandler mig så, for eksempel når de åbner bildøren for en og lukker den igen, på tros af at jeg siger “jeg er fra Danmark, du behøver altså ikke at gøre det!”. 


Dette er blot en typisk hverdag med mine venner, de ringer på døren og tager en med på restaurant.



Halloween party! Det er jo ikke lige frem det vi fejre mest hjemme i Danmark, men her er det en meget stor fest, hvor der både bliver gjort meget ud af kostumer og oppyntning.


Tecmun, er en weekend som er opbygget som om det var en natokonference, hvor vi alle er pænt klædt på og skal repræsentere forskellige lande og diskutere forskellige situationen. Som alt andet så bliver der gjort meget ud af det og så er det med en stor indlevelse. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar